چرا ناصرالدین شاه را در حرم حضرت عبدالعظیم دفن کردند؟
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۲۶۰۳
پس از قتل ناصرالدین شاه درباره اینکه در چه محلی جنازه وی را دفن نمایند اختلافاتی میان برخی از رجال در می گیرد و هر کس از ظن خود مکانی را برای دفن شاه مقتول پیشنهاد می دهد.
کافه تاریخ: پس از قتل ناصرالدین شاه درباره اینکه در چه محلی جنازه وی را دفن نمایند اختلافاتی میان برخی از رجال در می گیرد و هر کس از ظن خود مکانی را برای دفن شاه مقتول پیشنهاد می دهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«. . . جهانسوز میرزا اصرار داشت که نعش شاه را نجف اشرف ببرند. مجدالدوله هم می گفت بله شاه همیشه می فرمودند بعد از دویست سال بروم نجف. آن وقت بپرم آسمان بروم. به واسطه فرموده شاه که از نجف بپرم خوب است آنجا ببرند. صدراعظم فرمود رسم نیست نعش پادشاهی را به ولایت دیگری ببرند. حضرت والا ملک آرا هم سخت ایستاد که در سر مقبره آقا محمد شاه شهید (موسس قاجاریه) که در نجف است شب یک دانه شمعدان مسی روشن نیست و هرگز آنطور شئونات که در حرم حضرت عبدالعظیم و قم برای مقبره سلاطین موجود است اینجا نخواهد بود. حضرت عبدالعظیم هم به مراتب از قم بهتر است. حالا جهانسوز میرزا عصای خودش را به شانه گذاشته و سرش را متصل تکان می دهد و می گوید خیر نجف نجف. رو به مجدالدوله می کند البته آنجا بهتر است. به جائی نرسید. حکم نوشته شد پول داده شد رفتند که نقشه کشیده مشغول ساختمان بشوند.»
گفتنی است در نهایت پیکر ناصرالدین شاه در حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده شد.
منبع: روزنامه خاطرات عین السلطنه، به کوشش ایرج افشار و مسعود سالور، جلد اول، ص 953.
منبع: فردا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حب به اهل بیت موجب تقریب است
به گزارش خبرنگار حوزه استانها خبرگزاری تقریب، ماموستا اقبال بهمنی امروز در جلسه تقریب با اشاره به شهدای تقریبی اظهار داشت: شهید دکتر رمضان البیوتی بهار امسال در سنگر محراب و منبر به شهادت رسیدند و از علمای تقریبی کشور سوریه بودند که کتابها و تألیفات زیادی در راستای وحدت جامعه اسلامی و مبارزه با افراطی گری داشتند.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: همیشه ارائه علم و دانش اگر با عشق و محبت توأم باشد بیشتر در دلها جا می گیرد به طوری که اکثر علمای ما تلاش کردند علم و دانش را در قالب شعر و ذوق و عشق و محبت و عرفان ارائه دهند.
تقریب از دیدگاه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام
ماموستا بهمنی در ادامه گفت: در مورد ابعاد تقریب از دیدگاه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، روایتی است که شخصی از حضرت فرمودند آیا نماز خواندن پشت سر عالم اهل سنت درست است یا نه؟ ایشان پاسخ دادند: اگر کسی پشت سر عالم اهل سنت نماز بخواند انگار پشت سر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نماز خوانده است.
تقریب از دیدگاه امام شافعی
وی در ادامه به ابعاد تقریبی امام شافعی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام شافعی هم دوره خلافت عباسیان بوده که تبلیغات زیاد و گسترده ای بر ضد اهل بیت علیه السلام می شد و هر کسی که به اهل بیت محبت نشان می داد به او می گفتند این فرد رافضی است و از دین خارج شده است این در حالی است که حضرت امام شافعی خیلی محبت به اهل بیت علیه السلام داشتند و ایشان در مقابل کسانی که به او توهین می کردند می گفتند اگر حب به اهل بیت پیامبر اکرم رافضی گری است پس به همه انسانها و جنها اعلام کنید که امام شافعی رافضی است این دیدگاه تقریبی است يعني حب به اهل بیت نباید باعث اختلاف باشد بلکه باید باعث تقریب باشد.
تقریب از دیدگاه مقام معظم رهبری
منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدگاه تقریبی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سالهای پیش سوالی از ایشان مطرح شد که آیا توهین کردن به امهات المومنین جایز است یا نه؟ در اینجا فتوایی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد که توهین به زوجات پیامبر بزرگوار اسلام حرام شرعی است که این یک دیدگاه تقریبی است.
انتهای پیام/